نکات بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

بسته بندی مواد غذایی  و جابه جایی آن در هنگام اسباب کشی  معمولا کار سختی است. شما باید بدانید که شرکت باربری کدام نوع مواد غذایی را جابه جا می‌کند. باربری‌ها معمولا  به دلایل بهداشتی و ایمنی غذاهای فاسد شدنی مانند شیر، تخم‌­مرغ، گوشت، کیک و … را حمل نمی‌کنند. بنابراین سعی کنید مدتی قبل از اسباب‌کشی از خریدن مواد غذایی پرهیز کنید و مواد غذایی را مصرف کنید. به طورکلی محدودیت جابه­‌جایی مواد غذایی در شرکت­های باربری بسته به جابه­‌جایی داخل شهری یا بین شهری و طولانی متفاوت است. بنابراین لازم است که در مورد انوع غذاهایی که شرکت حمل و نقل بر اساس جابه­جایی شما حمل می­کند، سوال کنید. اگر مسافت جابه­‌جایی شما کوتاه است، اساسا می­‌توانید هر نوع مواد غذایی را که می‌­خواهید با خود ببرید و مواد فاسد شدنی  را در یک صندوق یخی قرار دهید. اما در مورد فواصل طولانی سعی کنید غذاهایی که زود فاسد می‌شوند بین همسایگان و  دوستان یا کسانی که نیاز دارند تقسیم کنید.

در اینجا نکات مهمی که در بسته بندی مواد غذایی در جابه جایی باید به آن دقت کنیم رابیان می­کنیم.

استفاده از تجهیزات مخصوص برای بسته بندی مواد غذایی

تجهیزات لازم برای بسته­‌بندی مواد غذایی در هنگام جابه­‌جایی و اسباب‌­کشی به شرح زیر است.

  • جعبه‌­های متحرک کوچک و متوسط یا سطل‌­های پلاستیکی
  • کاغذ بسته بندی
  • چسب بسته­‌بندی
  • کیسه­‌های زیپ­دار اندازه گالن
  • جعبه یخ و باکس مخصوص حمل مواد غذایی منجمد

نحوه بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

هنگام بسته­‌بندی مواد غذایی سعی کنید از جعبه­‌های با اندازه­‌ی مناسب استفاده کنید. بهتر است که از جعبه‌های کوچک یا متوسط با نوار چسب استفاده شود. سعی کنید مانند بقالی‌ها بسته‌­بندی کنید و اقلام سنگین را اول قرار بدهید، سپس اقلام سبک‌­تر و بعد شیشه‌­های حاوی مواد غذایی که شکننده هستند. برای بسته­‌بندی مواد غذایی مثل آرد و شکر قبل از آنکه در جعبه­‌های مقوایی قرار گیرند، آنها را در  بسته­‌بندی مطمئن­‌تری قرار دهید.

نحوه بسته بندی انواع مواد غذایی

بسته به نوع مواد غذایی بسته‌­بندی آن­ها متفاوت است. در اینجا به توضیح بسته­‌بندی انواع مواد غذایی از جمله مواد غذایی فریز شده، کنسرو شده،خشک و شیشه­‌های حاوی مواد غذایی به صورت جداگانه می­پردازیم.

بسته بندی مواد غذایی فریز شده

بسیاری از کالاهای یخ زده مشمول محدودیت‌های حمل و نقل هستند و به شما توصیه نمی‌شود که آنها را جابجا کنید، حتی زمانی که در مسافت‌های کوتاه حرکت می‌کنید. اگر می­خواهید مواد غذایی منجمد را جابه‌جا کنید، آن‌ها را در خنک‌کننده‌ها بسته‌بندی و منتقل کنید. غذاهای  منجمد را در روزنامه بپیچید و آنها را در ظروف یا کیسه­‌های قابل بسته­‌بندی قرار دهید تا از نشت آب جلوگیری شود. گوشت‌­ها را در پایین دستگاه خنک­‌کننده قرار دهید و سپس سایر اقلام یخ‌­زده را روی آنها قرار دهید. توجه داشته باشید که فضای بازی وجود نداشته باشد زیرا که فضای باز سبب یخ‌­زدایی سریع می­‌شود.

بسته بندی مواد غذایی کنسرو شده

سعی کنید از چندین جعبه کوچک برای بسته بندی کنسروها به جای استفاده از یک جعبه بزرگ استفاده کنید. زیرا که اقلام کنسرو شده بسیار سنگین هستند و زمانی که در یک جعبه قرار می گیرند ممکن است بلند کردن و حمل آن دشوار و خطرناک باشد. مجدداً، تمام اقلام کنسرو شده خود را مرور کنید و نیاز به حمل و نقل آنها به خانه جدید را دوباره ارزیابی کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه های حمل و نقل اضافی ممکن است بسیار بیشتر از هزینه های جایگزینی باشد.                              

بسته بندی مواد غذایی خشک

از نوار چسب برای بستن تمام جعبه های باز غذاهای خشک یا پودر شده مانند برنج، ماکارونی، آرد، شکر، غلات و غیره استفاده کنید. سپس آن جعبه ها و بسته‌های باز را در کیسه های پلاستیکی قابل مهر و موم مجدد قرار دهید و سپس آنها را به جعبه های مقوایی منتقل کنید.

بسته بندی مواد غذایی در بطری‌­های شیشه‌ه­ای

مواد غذایی مانند روغن پخت و پز،سس‌­ها، آبلیمو و …که در بطری­‌های شیشه‌ه­ای قرار دارند را ابتدا با چند ورق کاغذ بسته­‌بندی بپیچید، سپس آن  بسته های کاغذی را با چسب بچسبانید تا بسته بندی­‌ها باز نشوند،  سپس در  جعبه های مقوایی کوچک از پیش روکش شده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ جابجایی در داخل جعبه رخ نمی دهد. برای  اطمینان تکه هایی از روزنامه مچاله شده را وارد کنید تا فضای خالی داخل کارتن را پر کنید.

برچسب زدن بسته‌­های مواد غذایی

هر جعبه ای را که با مواد غذایی پر می کنید به درستی برچسب بزنید تا بتوانید پس از جابجایی آن کارتن‌ها را به سرعت شناسایی کنید. این کار باعث می‌شود از ظروف شیشه‌ای حاوی مواد غذایی بیشتر مراقبت شود و امنیت آن‌ها حفظ شود. همچنین برخی از مواد غذایی مانند ادویه‌جات اگر بر چسپ زده نشوند ممکن است بعدا قابل تشخیص نباشند.

رعایت  نکات بسته بندی و جا به‌­جایی مواد غذایی در باربری چیتابار

اگرچه حمل و نقل مواد غذایی کار سختی است، اما می‌توان با رعایت نکات و راهنمایی‌های گفته شده می‌توان این کار را انجام داد.
شرکت باربری چیتابار با دارا بودن انواع تجهیزات لازم و با کیفیت بر ای بسته‌بندی مواد غذایی امنیت آنها را در جابه‌جایی تضمین می‌کند. همچنین این شرکت از معدود باربری‌هایی است که با دارا بودن یخچال‌های سیار می‌تواند به شما در حمل مواد غذایی فریزری و فاسد شدنی کمک کند.

                                          

پاسخ بدهید

تماس سریع 09904698839